kedaihitamputih

..

Tuesday, November 6, 2012

dvd Feedom Film Fest 2012




dvd Feedom Film Fest 2012

Terbitan: KOMAS

Harga: RM 20

Kandungan:

            1.      Right of The Dead (30 mins) by Tricia Yeoh
-         Pengawai khas Teoh Beng Hock ditemui mati selepas soal siasat di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Pembikin filem ingin memeriksa secara mendalam sistem kerajaan dan politik yang bertanggungjawab dalam memastikan keadilan untuk rakyat dicapai, termasuk orang yang mati di bawah jagaan pihak-pihak berkuasa.

2.     M-C-M (30 mins) by Boon Kia Meng
-         Dengan keadaan pasaran semasa, kebanyakan anak muda Malaysia tidak dapat memiliki rumah walaupun pada usia 50 tahun. Pembikin filem membawa kita dalam perjalanan untuk menemui kuasa-kuasa penyebab dan yang paling penting, bagaimana kita boleh menentang kuasa pasaran dalam sistem kapitalis.

3.     Silent Riot (30 mins) by Nadira Ilana
-         Apabila Parti Berjaya di bawah Barisan Nasional telah digulingkan oleh pendatang baru Parti Bersatu Sabah (dalam kerjasama dengan United Sabah National Organisation), perebutan kuasa mengambil tempat di Istana Negeri. Ini menjadi pelopor kepada demostrasi dramatik pada tahun 1986 yang jarang dibincangkan pada masa kini maka ia digambarkan sebagai ‘The Silent Riot’

No comments:

Post a Comment